DİĞER
“Ayfer Tunç’un Osman’ını okuyunca, bir kadın yazarın bir erkek karakteri bu kadar derinlikli anlatmasına bir kez daha hayran kaldım. Karşı cinsi anlatmak, o olmak, onun gibi düşünmek, onun duygusunu ifade etmek gerçekten güç. Alp’i yazarken ben de bu güçlüğü yaşadım.”
Yazabilmek için önce saatleri kırıp zamanı çalıyorum, sonra da yazdığım her deneme, her makale, her roman için tek tek, kaybolmamak, ihmal edilmemek, değerlendirmeye alınabilmek için erkeklerin alanından çalıyorum. Ben bir hırsızım. Yazmak için kendi yolumu bile çalıyorum
Sadece Türkiye'de değil dünyada da kültür, siyasî ve sosyal değişimlerin silahı artık. Hangi sanat dalının, hangi sanatçının destekleneceğini siyasî hizalanmalar belirliyor...
Evet, bugün "hâlâ" mümkün mü ve neden olmasın diye sormak istiyoruz, o gemiyi beklemeye ama umutla beklemeye devam etmek istiyoruz...
Filiz Aygündüz'le dünden bugüne kültür sanat haberciliğini, bu alandaki deneyim, gözlem ve tavsiyelerini konuştuk...
Kültürden kültüre değişen çocuk edebiyatları, çeviride yaşanılan sıkıntılar, alanın zorlukları, kısıtlamaları ve daha fazlasını merak ettik; sorduk, soruşturduk...
Orhan Kemal, romanlarında emekçi kadınların dünyasını dillendirirken, emekçi kadından kendi emeği dışında başka şeyler talep eden eril ve kör zihniyete itirazını da ortaya koyar...
New York Times’dan Tim Arango ve The Pool’dan Elizabeth Day, Filiz Ali’nin anıları eşliğinde Kürk Mantolu Madonna’nın çok satanlar listesindeki yerinin ve yazarın hayatına dair anekdotların izini sürüyor
En önemli edebiyat ödüllerinin seçici kurullarının nasıl belirlendiği, kimlerden oluştuğu ve kaç yılda bir yenilendiği sorularının peşine düştük...
Çalakalem yazılmış metinler dünya durdukça yazarlarına zarar verecek şekilde kitap raflarında yerlerini alıyor...
Haldun Taner Öykü Ödülü Düzenleme Komitesi Başkanı Filiz Aygündüz, jüriden çıkarılması hakkında Cemil Kavukçu’ya haber verilmemesinin “kişisel bir hata” olduğunu söylüyor...
© Tüm hakları saklıdır.
↑ Yukarı çık